Oyun İncelemeleri

Dungeon Rushers

Bu aralar bir RPG yoğunluğu var sektörde. Sadece bağımsız yapımcılar değil, artık şirketleşme aşamasını başarmış gruplar da RPG’den kopamıyor. Ama Dungeon Rushers bir kaç adım daha önde diyebilirim. Neden sorusunun cevabını eminim ki yazımın içinde alacaksınız.

Öncelikle oyunun yapısını bir anlatayım. Turn based RPG denilen scene to scene bir oyun. Hemen Türkçeleştirmeye çalışayım. 2 farklı sahneleme yapısı bulunan tur bazlı bir rol yapma oyunu. Sanırım oldu. 2 boyutun kullanıldığı grafik yapısında en çok beğendiğim şey mekanik olarak basit durmaması. Öyle ki, oyuna henüz girdiğiniz ilk saniyeden anlıyorsunuz bunu. Yetenek ağaçları, envanter seçenekleri ve market öğeleri, stats olarak adlandırdığımız karakter özellikleri, karakter çeşitliliği vs derken oyun ilk saniyeden kompleks bir yapı olarak karşımıza çıkıyor.
Az önceki paragrafı bir avucunuza koyun, bunu çevrimiçi çok oyunculu modu ve çapraz platform desteği ile birleştirin, üzerine de atölye serpiştirin; sonuç mükemmel.

Oyunda farklı karakterleri bir grup halinde yönetebiliyoruz. Ya da çapraz platform çok oyuncu desteği ile bir takım olarak hareket edebiliyoruz. RPG örgüsü olarak standart “dungeon” yapısı var. Lineer uzanan hikayesi bize dallanan budaklanan yapıyı sunmuyor maalesef. Fakat oyunu oynarken size o lineerliği hissettirmiyor.

Dungeon Rushers hala güncelleme alan bir oyun. Çıkalı 6 ay oldu ama atölye desteği ile içerik güncelliği tatmin edici seviyede. Kostümler steam üzerinde 2 TL civarı. Oyun kumandası desteği bulunuyor fakat ben yine de fare klavye kombinasyonunu kullanmayı tercih ettim.

Savaş mekanikleri fazla düşündürücü. Her turda bir hamle hakkınız olduğundan, grubunuzdaki karakterleri çok iyi bir şekilde kullanmak ve stratejik düşünmek gerekiyor. Öyle ki, 2vs3 bir savaşa girdiğimde “1.vur,2.vur,1.vur,2.pot bas,1.vur,2.vur,1.pot bas” sırasını oturtmam 2 adet new campaign’e mal oldu. Pot çeşitliliği, yetenek çeşitliliği, eşya/envanter çeşitliliği stratejik olarak güzel uyarlanmış. Yetenek ağacındaki ilerleyişi yine klasik olarak yetenek puanı kazanarak gerçekleştiriyorsunuz. Bunu yaparken de mutlaka yine grubunuza göre hareket etmeniz gerekiyor. Örneğin zehirli ok yeteneğinizi yalnızca diğer karakterinize pot kullandırtacağınız zaman kullanacağınızdan dolayı diğer karakterin savunmasını arttırabilirsiniz.

Son değinmek istediğim konu ise oyunda po/mo olarak dil çeviri desteğinin sunulmuş olması. Ama Türkçe %7’lerde geziniyor. Ben İngilizce olarak oynamayı tercih ettim bu yüzden.

Özet olarak stratejik derinliği saydığım öğelerle iyi doydurulmuş. Eksik olarak gördüğüm hiç bir şey olmadı oyunda. Belki dungeon ilerleyişinde hem grafiksel hem dinamik parametresinde iyileştirme güzel olabilirdi ama bu da canınızı sıkmıyor. Keza oyun aslında eski text based yani metin bazlı oyunların RPG örneklerindeki gibi doygun spesifikasyona sahip. Tavsiye kısmına geleyim. Bu oyun olmuş, alın oynayın kesinlikle tavsiye ediyorum. Zaten fiyatı da 24 TL gibi kabul edilebilir bir seviyede. Bir sonraki incelemede görüşmek üzere.

 

Etiketler

Burak Şengüloğlu

Oyun dünyası ile çok çok erken yaşta tanışmış, 9 yaşındayken gül gifleriyle süslü ilk sitesini açmış, bir ara e-spor'a ve oyun haberciliğine sarmış, şu sıralar oyun geliştirme, firmalara danışmanlık hizmeti ve makale hizmetleriyle hayatının akışına kendisini kaptırmış bir şahıstır.

Bunlara da Göz At

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Buna da Göz At

Close