Gezi Blogu

Eskişehir Gezi Notları

Uzun zamandır planladığımız bir geziydi Eskişehir gezisi. Burnumuzun dibinde olan, hızlı tren ile 2 buçuk saat sürecek kadar yakınımızda olan bir yeri bu kadar ertelemek içimize sinmedi. Eskişehir gezi notları ile 2 günde nasıl her yer gezilir, bu gezi blogu içerisinde bulabileceksiniz.

Öncelikle eğer 1 haftasonu gezebilecek vaktiniz varsa, 2 günü ayrı ayrı programlamanız önemli. Ben şahsen ilk gün yorucu, ikinci gün daha yakın yerleri gezebileceğimiz bir plan oluşturdum. İlk gün 08:55’te Pendik’ten kalkan YHT ile başlayacak yolculuk, ertesi gün 16:00’da sonlanacak şekilde biletleri ayarladım.

Eskişehir gezisi 1. gün

Saat 11:00 civarı Eskişehir’e ayak bastık ve doğrudan konaklayacağımız otele geçiş yaptık. Ibis Hotels bünyesinde bulunan Ibis Eskişehir, öyle bir lokasyonda ki, daha iyisi olamaz diyeceğiniz türden. Her yere aşırı yakın, toplu taşıma için oldukça elverişli ve konforu da bir şehir oteli için oldukça iyi. Otele eşyaları bırakıp turizm acentasında aldık soluğu. Bize programı verirken, şuraya giderseniz yetişmez, burayı silelim, şunu iptal edelim gibi kötü bir plan hazırladı. Ancak her yeri görmeden dönmeye niyetim yoktu. Biraz Google Maps, biraz turist haritası yardımı ile gezilecek yerleri işaretledim. Ardından yürüyerek Porsuk Çayı üzerinde kanolar ve tekneler ile turların yapıldığı yere koşturduk. Şehri çayın ortasından gözlemlemek, bir yere ilk defa gidiyorsanız çok mantıklı bir hareket olacaktır.

Porsuk Çayı Kano Turu

Bu turlar daha çok gözlem ve manzara turu gibi değerlendirilebilir. Herhangi bir rehberlik hizmeti bulunmuyor. Ancak romantizm konusunda belki de en iyi seçenek. Şehrin yapısını, ana damarlarından görüyor ve tanıyorsunuz. Bunun yanı sıra yorgunluğu en harika şekilde sevdiğinizle baş başa, ilk defa gördüğünüz manzaralarla üzerinizden atıyorsunuz.

Eskişehir Kano Porsuk Çayı Gezisi

Bu harika gezinin ardından iniş yerinde soluklanıp, ilk taksi ile Sazova tarafına geçtik.

Hedefte, Sazova Milli Parkı, Hayvanat Bahçesi, Akvaryum, Masal Şatosu, Sazova Bilim Parkı ve çevre turu vardı. Biz Esminyatürk’ü devreden çıkardık. İstanbul’daki Minyatürk gezisi ile zaten hevesimizi almıştık. Önce park tarafından başladık. Giriş ücretsiz. Park içerisinde harika bir tren dolaşıyor ve her yer yemyeşil!

Sazova Eskişehir Gezisi

Burada yeşil alanlar, göletler ve aktivite alanları gezebileceğiniz yerler. Sonrasında ise herkes gibi Masal Şatosuna geçiyorsunuz. Masal Şatosu, giriş ücreti oldukça ucuz bir alan. Yalnız dikkat etmeniz gereken şey, belirli saat aralıklarda şov barındıran gezi turları. Onların ücreti daha yüksek ve denk gelmesi daha zor. Onun dışında alacağınız biletler sadece serbest gezi için. Biz serbest gezmeyi tercih ettik.

Eskişehir Masal Şatosu

İçerisi yaklaşık 20 dakikanızı alıyor. En üst katta teras ile birlikte kafetarya var. Kısa bir mola verebilmeniz için en uygun yer. Biz vakit kaybetmemek adına fotoğraf çekip doğruca hayvanat bahçesi kısmına geçtik. Hayvanat bahçesi Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne ait ve oldukça bakımlı. Biraz ufak olsa da, Eskişehir gibi gelişmekte olan bir şehir için oldukça iyi. Akvaryum tarafını başarısız buldum. Çoğu akvaryumda yanlış ya da eksik bilgi tabelaları, panoları ve kirli akvaryum suları vardı. Bir Emaar Akvaryum havası beklemeyin yani.

Eskişehir Hayvanat Bahçesi

Hayvanat bahçesi içerisinde bir de Japon Bahçesi bulunuyor. Ancak kışın yapraklarını döken ağaçlar oldukları için kış aylarında tavsiye etmiyorum. Hediyelik eşya kısmı da zayıf, genelde Çin malı markalı ürünler vardı. Hatıra olarak alabileceğiniz sadece anahtarlıklar vardı. Onlar da pek kaliteli değil. Diğer satılan peluşlar, Eskişehir Hayvanat Bahçesi gezisi için bir hatıra niteliği taşımıyor.

Sonrasında diğer alanların gezisini de yapıp akşam 6 gibi yine taksi ile dönüyoruz. Taksi ücreti 18 TL gidiş 21 TL dönüş tutmuştu yanılmıyorsam. Şehir merkezinde yemek yiyebileceğiniz bir çok nokta var. Ibis Eskişehir Hotel, tam 2 alışveriş merkezinin ortasında yer alıyor. Bunlar Kanatlı AVM ve EsPark. Kanatlı’da hatırlladığım kadarıyla sadece Burger King var yemek yenebilecek. Biz o yüzden EsPark Avm’ye gittik. Bunun dışında lokal tatlar için çi börekçilere de gidebilirsiniz. Ancak biz onu Odunpazarı için erteledik.

Yemek yedikten sonra kahve için yine 2 alışveriş merkezini de kullanabilirsiniz. Özellikle iki alışveriş merkezinde de Starbucks bulunması bizim işimize geldi. Böylelikle ilk günü noktalamış olduk.

Eskişehir gezisi 2. gün

İkinci güne sabah 07:00’da başladık. Önce açık büfe kahvaltı, ardından eşyaları bavul odasına bırakma derken saat 08:00’i buldu. Odunpazarı tarafında gezilip görülecek çok şey var. Birer kahvenin ardından taksi ile Odunpazarı’na geçtik. Taksi ile eğer Osmanlı Evi’nin önünde inerseniz, aşağıya doğru müzeleri gezmek çok daha kolay olacaktır. Eskişehir gezisi için en önemli bölüm zaten buradaki müzelerden oluşuyor.

İlk durağımız Osmanlı Evi ve Tayfun Talipoğlu Daktilo Müzesi’ydi. Daktilo Müzesi gerçekten bambaşka bir deneyim. Bir çok gezi programında vakit ayrılmayan bu müzeye mutlaka uğrayın derim.

Eskişehir Gezi Notları, Daktilo Müzesi

Daktilo Müzesi’nde Tayfun Talipoğlu da dahil, siyasetçilerden gazetecilere kadar bir çok ünlü ismin gerçekte kullandığı daktilolar bulunuyor. Ayrıca daktilo yazabileceğiniz bir bölüm de mevcut. Daktilo müzesi 3 katlı ahşap bir yer. İçerisinde daktilo aksesuarları, çeşitli markaların yıllar içinde daktilo teknolojisindeki ve tasarımlarındaki hikayesi de uzun uzun yer alıyor.

Daktilo Müzesi

Buraya bir 20 dakika ayırmanız yeterli. Bundan sonraki duraklarınız Kurşunlu Cami ve Külliyesi içerisinde yer alan alanlar, Lületaşı Müzesi, Ahşap Eserler Müzesi, Sıcak Cam Üfleme Sanat Galerisi ve Atölyesi, Eti Şehir ve Göç Müzesi, Bakır Dünyası, Fotoğraf Müzesi, Kurtuluş Müzesi, Bal Mumu Müzesi ve son olarak Odunpazarı Evleri genel turu ile sonlanacak bir gezi programı olacaktır.

Eskişehir Cam Sanatları Müzesi

Cam sanatları tarafı, külliyenin içerisinde bulunuyor ve 2 bölümden oluşuyor. Birisi atölye kısmı, diğeri galeri kısmı. İkisini de ücretsiz biçimde gezebiliyorsunuz. Sonrasında ahşap oymacılığının en çok örneği bulunan bir müzede alıyoruz soluğu…

Eskişehir Gezisi Ahşap Müzesi

Burası genel dekorasyonuyla, atmosferiyle ve ışıklandırmasıyla harika bir yer. Her şeyin fotoğrafını çekmek, her şeyi dakikalarca incelemek istiyorsunuz. Ancak vakit dar olursa daha hızlı bir tur atmak gerekiyor. Bu arada Eskişehir genelindeki tüm müzeler Pazartesi günü kapalı. Bir başka vermem gereken bilgi de, özellikle Odunpazarı Belediyesi’ne ait alanlardaki tüm müzelerde “Pozitif Ayrımcılık” uygulaması ile kadınlara indirimli müze ücretleri sağlanıyor.

Büyükerşen Bal Mumu Müzesi

Bal mumu müzesi harika bir yer. Aşağı yukarı yarım saatten fazla bir vaktinizi alıyor gezmesi. İçerisinde özellikle siyasi liderlerin bulunduğu yerlerde fotoğraf çekmek yasak. Buralarda güvenlik görevlileri ücretli şekilde fotoğrafınızı çekiyor ve çıkışta size veriyor. Bunun dışında her yeri fotoğraflayabiliyor ve gezebiliyorsunuz.

Lületaşı Müzesi

Lületaşı, şehir genelinde çok ünlü ve çok kullanılan bir materyal. Özellikle pipo ve aksesuar satışları had safhada. Gezebileceğiniz müzevari bir yer ve satış alanlarının olduğu yerler bulunuyor. Buralara külliye içinden ulaşım sağlıyorsunuz. Özellikle sevdiklerinize hediyelik eşya götürmek isterseniz kesinlikle buradaki mağazaları ve atölyeleri tavsiye ederim. Böylelikle Eskişehir gezisi, tren istasyonunda son buluyor. Bir sonraki gezide görüşmek üzere!

Burak Şengüloğlu

Oyun dünyası ile çok çok erken yaşta tanışmış, 9 yaşındayken gül gifleriyle süslü ilk sitesini açmış, bir ara e-spor'a ve oyun haberciliğine sarmış, şu sıralar oyun geliştirme, firmalara danışmanlık hizmeti ve makale hizmetleriyle hayatının akışına kendisini kaptırmış bir şahıstır.