Oyun Sektörü ve Yeni Trendler

Oyun sektörü o kadar hızlı değişen trendlere, yeniliklere ve gelişmelere açık ki, 1 gün gündemi takip etmeseniz çok şeyden geri kaldığınızı hissediyorsunuz. Oyun sektörü sadece oyun dediğimiz son ürünlerden oluşan bir sektör değil artık. Bunun mutfağını da geçelim, pazarlaması, ekipmanları, sanal gerçeklik gibi her geçen gün geliştirilen teknolojileri vs derken dev bir endüstri halini almış durumda.

Oyun sektöründe trendler neye göre değişiyor, bu kısımdan başlamalıyım. Öncelikle trendleri genelde büyük firmaların oynadığı piyonlarla değiştirdiğini ya da en azından yön verdiğini biliyoruz. En basiti, sanal gerçeklik konusunda henüz hiç bir firma trendleri manipüle etmedi. Yani sanal gerçeklik hiç bir zaman hype’lanmadı. Ama bir Overwatch oyunu için Blizzard’ın yapmadığı şey kalmadı. Overwatch logolu klavye ve fareler de dahil!

Peki biz bu trendlerde kanmadan, hype’lara maruz kalmadan, canımızı sıkmadan nasıl hayatta kalacağız? İşte işin püf noktasını veriyorum. Kullanıcı deneyimlerini bekleyin. Hiç bir şey için acele etmeyin. Oyun mu çıkıyor bırakın çıksın. İnsanlar oynasın öyle alın.
Biraz da günümüz trendlerine bakalım. E-spor düşüşte. Sanal gerçeklik hala aynı stabil çizgisinde devam ediyor. Yükselen değerler yine mobil oyunlar. Son zamanlarda trend diyebileceğimiz mobil oyunlar artık offline yani çevrim dışı oynanabilir ufak çaplı oyunlar oldu. Bunlardan bir tanesini de biz geliştiriyoruz.

Bilgisayar oyunlarına dönecek olursak hayatta kalma oyunları da düşüşte. Ağustos’a damga vurması muhtemel oyunlar tek kişilik senaryo moduna sahip oyunlar olacakken, Eylül ayının trend listesinde ise çevrimiçi çok oyunculu oyunlar ve spor oyunları olacak. Browser oyunları tam anlamıyla çökmüş durumda. Artık Facebook başta olmak üzere bir çok tarayıcı tabanlı oyun geliştiren ya da yayınlayan firma, farklı arayışlar ve çözüm gayretleri içine girmiş durumdalar. Facebook bu konuyla alakalı 3 farklı proje yürütüyor ve bunların başında Gameroom mevzusu geliyor. Yine diğer firmalar da kendi client’larını oluşturma yanlışına düşmeye başladı. Artık oyunları indirip oynamak moda olduğundan, html5 çıktı alınan oyunlar dahi diğer cihazlar için portlanmaya başladı.

Trend oyun türleri ve oyun sektörü için trend değişiklikleri için bugünlük bu kadar oldu. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın!

Burak Şengüloğlu

Oyun dünyası ile çok çok erken yaşta tanışmış, 9 yaşındayken gül gifleriyle süslü ilk sitesini açmış, bir ara e-spor'a ve oyun haberciliğine sarmış, şu sıralar oyun geliştirme, firmalara danışmanlık hizmeti ve makale hizmetleriyle hayatının akışına kendisini kaptırmış bir şahıstır.

Henüz Yorum Bulunmuyor

Cevapla

E-Posta adresiniz paylaşılmayacak.