Oyun İncelemeleri

Stranded Deep

Stranded Deep bundan 2 sene önce piyasaya sürülmüş bir hayatta kalma oyunu. Hayatta kalma oyunları arasından neden hem en beğendiğim oyunun Stranded Deep olduğunu, hem de en büyük hayal kırıklığı yaşatan oyunun yine Stranded Deep olduğunu açıklayacağım.

Öncelikle firma dediğimiz ekip öyle büyükçe bir ekip değil. Bir kaç geliştirici, tasarımcı ve bir adet pazarlamacıyla yola çıktılar. Kendileriyle tanışma fırsatı buldum. Ancak öncelikle eleştirilerle başlayacağım.

Oyun ilk çıktığı tarihte, yani erken erişime açıldığı Ocak 2015’te, çok büyük vaatlerle Steam platformunda satışa sunuldu. Bu vaatlerden bahsetmek gerekirse, en önemlisi multiplayer özelliği! Vahşi yaşam, sanal gerçeklik desteği, kontrolcü desteği, senaryo ve niceleri. Fakat 2 senedir hiç biri ortada yok. Sebeplerinden öte, ne yaptıklarıyla anlatmaya başlayayım.

Oyunu ilk indirip oynadığımda, özel jetimizin düştüğü sahne ile başlıyordu oyun. Ardından bir bota binip en yakın karaya gidiyorduk. Daha sonra bunu kaldırdılar ve Rust, Minecraft gibi oyunlardaki gibi server seed olayını getirip rastgele spawn olmamızı yani oyuna başlamamızı sağladılar. Dedik tamam, senaryo mantığından vazgeçip direkt multiplayer’a odaklanacaklar. Sonra oyunun fizik motoru sil baştan yapıldı. Bu büyük güncellemeden sonra uzun süre ses çıkmadı. Ardından craft mekanikleri değiştirildi ve yeni bir kaç eşya eklendi. Sonra yine ses yok. Binalar getirildi, kaldırıldı, tekrar getirildi… Sonra senaryo modu tekrar getirildi ve harita seed’i kaldırıldı. Yine craft mekanikleri değiştirildi. Arayüz 3 defa değiştirildi. Bug fix yapılırken 3 bug çözüldüyse 4 bug oluşturuldu.

Uzatmaya gerek yok, ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Bugün Rust’ın en popüler ve en çok satan hayatta kalma oyunu olmasının sebebi, karşılaştırıldığı oyunun sözlerini tutmaması (evet DayZ’den bahsediyorum) ve Face Punch’ın oyunu geliştirmek için inanılmaz çaba sarfetmesi, her hafta devblog yayınlaması vs… Bu oyun da bir Rust olabilecekken, sözlerin tutulmaması ile %86 olumlu yorumdan %69’lara kadar geriledi. Oysa ki Rust, ilk yaptıkları oyundan sonra içlerine sinmediği için sil baştan yeni seri oyun motoru ile sıfırdan experimental adı altında yepyeni bir oyun yaparak çifte bayram yaşattılar. Oysa ilk oyunda sevilmişti ama ikinci oyun geldiğinde ve asıl oyunun yerini aldığında, sunucu sayısı, oyuncu sayısı, yayıncı sayısı, kısaca her şeyde patlama gösterdiler.

Hiç mi olumlu yanı yok, ya da övebileceğim… Olmaz mı… Stranded Deep için en başta ne dedim, en beğendiğim hayatta kalma oyunu! Bu kadar iddialıysam sebebi var elbette! Oyunun fizik motoru mükemmel. Eşyaların gravity sistemi harika. Eşyaların hareket kabiliyeti mükemmel. Grafikler “10 numara”. Ortam, atmosfer, manzaralar ve deniz altı yaşam harika. Craft sistemi her ne kadar değiştirilse de sürekli, mantıklı temeller üzerine oturtulmuş. Özellikle eşyaları bir ağaç altında toplayıp, orada bir şeyler üretmek güzel bir duygu. Avlanma ve beslenme sistemi güzel. Uyku ihtiyacımızdan tutun da, yolculuklara, saat kullanmamıza, yaralanmalara ve tedavilere kadar her şey olması gerektiği gibi.

Yani sorun geliştirici firmada. Böylesine harika bir oyun 2 senedir erken erişimde olduğu için mi desem, verilen sözlerin tutulmaması mı desem, sürekli olarak yap boza dönen patch notları mı desem… Üzüyor be hocam. Umarım en yakın zamanda (sanırım 2023 filan) oyun tam sürüm şeklinde ve çevrim içi çok oyunculu şekilde ya da co-op modu ile oynanabilir hale getirilir de, erken erişimle geçen senelerin acısını çıkarırız! Son olarak Stranded Deep oyun içi ekran görüntüleri ile baş başa bırakıyorum sizi. Görüşmek üzere!

 

Etiketler

Burak Şengüloğlu

Oyun dünyası ile çok çok erken yaşta tanışmış, 9 yaşındayken gül gifleriyle süslü ilk sitesini açmış, bir ara e-spor’a ve oyun haberciliğine sarmış, şu sıralar oyun geliştirme, firmalara danışmanlık hizmeti ve makale hizmetleriyle hayatının akışına kendisini kaptırmış bir şahıstır.

Bunlara da Göz At

“Stranded Deep” içeriğine 1 adet yorum yapılmış

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Buna da Göz At

Close