Oyun Blogu

Ülkemizde Oyun Endüstrisi

Ülkemizde endüstrileşen bir çok sektör var. Futbol endüstrisinden tutun da, e-spor endüstrisi ve dijital medya endüstrisine kadar yeni nesil endüstriler mevcut. Bunlar aslında birer bacasız fabrika. Sürekli bir üretim mevcut. Ancak oyun endüstrisi maalesef istediğimiz ivmeyi yakalayabilmiş değil.

Oyun endüstrisi denildiğinde akla sadece oyun geliştirme konuları gelmesin. Aslında devasa bir endüstri ve herkes bu pastadan payını alabiliyor. Medyası, basını, pazarlamacısı, reklamcısı, içerik üreticisi ve akla gelmeyen yüzlerce meslek kolundan insan bu işten ekmek yiyor. Ancak içeriğimin giriş paragrafında da belirttiğim gibi beklenen ivmeyi yakalayamayan bir endüstri var. Buna sebep olan etkenleri inceleyelim istedim.

Öncelikle biraz kültür ve aile yapımızın katkısı ile başlamak istiyorum. Ebeveynlerimiz yeterince bilgili değil, bu konuda darılmayın bana. Oyun oynamayı yasaklayan, kendisi okey oynarken çocuğunun bilgisayarının fişini çeken ebeveynler mevcut. Ancak oynadığı mobil okey oyunu bile yüzlerce kişiye doğrudan, binlerce kişiye dolaylı yoldan istihdam sağlamakta. Kültür tarafına gelecek olursak, oyun kültürü ne yazık ki hemen hemen tabana inmemiş durumda. Yani bir alt kültür olarak tanımlanıyor ve çok çok ufak bir kitleye sahip. Bunda çocuklarımızın doğru şekilde eğitilememesinin de katkısı var. Oyun kültürünü tanımadan, League of Legends oynayıp ana avrat düz giden çocuklarımız var. Bu konuda da bana kızmayın. Sadece oturun ve bir adet League of Legends dereceli maç oynayın.

Eğer biz aile ve kültür tarafında bu işi çözersek, oyun sektörü ya da oyun endüstrisi olarak tanımladığımız bacasız fabrika, daha bir gürültülü, daha bir gümbür gümbür ilerleyecek. Aileler evde Playlink oyunları oynadığında, bu konuda içerik üretenler havaya içerik üretmemiş olacak. Oyunu sadece League of Legends ya da Counter-Strike’dan ibaret bilen çocuklar yeni bağımsız yapım oyunları araştırmak için blog sitelerine girecek. Youtuberlar bu kitlenin kültürlü olduğunu bilerek içeriklerini üretecek. Her şey birbirini tetikliyor. Oyun endüstrisi gerçekten devasa uzunlukta bir zincir. Maalesef bu zincir bir çok yerden kopuk.

Mobil oyun tarafında bile hazır yapım oyunlar satın alıp, kaynak kodlarında görselleri değiştirerek yayınlayan ve kendisini oyun endüstrisinin lideri olarak gören tipler mevcut. Hal böyle olunca, oyun endüstrisi de bir çok yerden kopuyor ve anlamsızlaşıyor…

Etiketler

Burak Şengüloğlu

Oyun dünyası ile çok çok erken yaşta tanışmış, 9 yaşındayken gül gifleriyle süslü ilk sitesini açmış, bir ara e-spor'a ve oyun haberciliğine sarmış, şu sıralar oyun geliştirme, firmalara danışmanlık hizmeti ve makale hizmetleriyle hayatının akışına kendisini kaptırmış bir şahıstır.

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Buna da Göz At

Kapalı